Wij hebben 4 soorten algemene voorwaarden die hier onder elkaar staan
1) Algemene voorwaarden van onze oppasdienst aan huis
2) Algemene voorwaarden producten en diensten
3) Algemene voorwaarden scholing/educatie
4) Algemene voorwaarden van de trimsalon
Algemene voorwaarden Rabbits Company oppasdienst
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Gegevens van de ondernemer
Artikel 3 – Diensten
Artikel 4 – Tarieven en betaling
Artikel 5 – Annulering en tussentijdse opzegging van een bevestigede oppasovereenkomst
Artikel 6 – Noodgevallen
Artikel 7 – Aansprakelijkheid
Artikel 8 – Rechten en plichten van de klant
Artikel 9 – Rechten en plichten van Rabbits Company
Artikel 10 – Algemeen
Artikel 11 – Wijziging van de algemene voorwaarden
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Rabbits Company: het bedrijf dat de oppasdiensten verleent.
- Klant: de eigenaar van het huisdier of de huisdieren die de diensten van Rabbits Company inroept.
- Overeenkomst: schriftelijke overeenkomst tussen de klant en Rabbits Company, waarbij de Rabbits Company zich verplicht om de huisdieren te verzorgen op de afgesproken dagen tegen een door de klant op voorhand te betalen vergoeding.
- Diensten: alle door de oppas verleende diensten, inclusief maar niet beperkt tot: voeren, verschonen of uitscheppen van de toiletbak en algemene zorg voor de huisdieren bij de klant thuis
- De te verzorgen huisdieren: de huisdieren van de klant, vermeld in de overeenkomst, waarvoor de diensten worden verleend.
- Contactpersoon: persoon die in de omgeving woont, welke is aangewezen door de klant, en kan worden benadert in geval van calamiteiten.
Artikel 2 – Gegevens van de ondernemer
Bedrijfsnaam : Rabbits Company
Ondernemer : Jessica Goedhart
Adres : Liszthof 35 te 2402 GP Alphen aan den Rijn
Telefoonnr. : 06-44326122
Mail : info@rabbitscompany.nl
Website : www.Rabbitscompany.nl
KvK-nummer : 55523552
Btw-identificatienr. : NL002015128B11
IBAN : NL21 KNAB 0255 6411 84
Artikel 3 – Diensten
- Inbegrepen bij de prijs van het oppassen zijn: het kennismakingsgesprek, sleutellabel met enkel de naam van uw huisdieren, zorg van uw huisdieren, post sorteren, vuilnis weggooien, schoonmaken voer-/waterbak en toiletbak, toedienen van medicatie, opruimen van ongelukjes, planten binnen water geven (maximum van 10), stofzuigen/schoonmaken rond de toiletbak en voer-/waterbak, ophalen en retour brengen van uw sleutel.
- Op verzoek kan gratis gecontroleerd worden of de microchip correct is geregistreerd.
- Extra bij te boeken:
– Niet geregistreerde microchip registreren bij Petbase databank (€ 8,00 per huisdier).
– Chippen en registratie van uw huisdier (€ 22,50 per huisdier).
– Nagels knippen of trimmen van de vacht bij konijnen-, konijnen- en/of cavia’s tegen een meerprijs.
Artikel 4 – Tarieven en betaling
- De tarieven worden besproken bij het kennismakingsgesprek of op verzoek voorafgaand daaraan kenbaar gemaakt. Deze zijn tevens terug te vinden op onze website.
- Alle vermelden tarieven zijn inclusief 21% btw.
- Bij het ondertekenen van de overeenkomst is de klant verplicht om een bedrag van € 25,00 aan reserveringskosten te betalen. Dit kan via de webshop of per pin waarbij de klant gelijk akkoord gaat met deze algemene voorwaarden. Indien de opdracht wordt geannuleerd worden de reserveringskosten niet gerestitueerd.
- Uiterlijk 15 dagen voor aanvang van de oppasperiode dienen de overige kosten te zijn voldaan. Dit kan via de webshop of een pinbetaling. De € 25,00 reserveringskosten worden daarop in mindering gebracht.
- Extra kosten dienen uiterlijk bij het terugbrengen van de sleutel te worden betaald.
- Eventuele parkeerkosten worden doorberekend aan de klant.
- Tot 5 kilometer van het adres van Rabbits Company (postcode 2402GP) worden geen vervoerskosten gerekend. Daarbuiten geldt een tarief van € 0,35 per gereden kilometer.
Artikel 5 – Annulering en tussentijdse opzegging van een bevestigde oppasovereenkomst
- De klant heeft geen recht op korting of terugbetaling van het afgesproken tarief bij voortijdige beëindiging van de oppasperiode.
- Bij annulering tot 15 dagen voor de start van de oppasperiode zijn alleen de reserveringskosten verschuldigd.
- Bij annulering binnen 15 dagen voor start van de oppasperiode brengt Rabbits Company 30% van het afgesproken bedrag in rekening, met een minimum van € 25,00.
Artikel 6 – Noodgevallen
- In geval van een medisch noodgeval of overlijden van het huisdier neemt Rabbits Company direct contact op met de klant. Indien de klant niet bereikbaar is wordt de contactpersoon ingeschakeld. Bij onbereikbaarheid van beiden, zal Rabbits Company naar eigen inzicht handelen en een dierenarts bezoeken.
- Bij levensbedreigende gevallen handelt Rabbits Company altijd in het belang van de huisdieren.
- Alle gemaakte kosten, inclusief consult en medicatie, transportkosten (€ 0,35 per kilometer) en kosten van Rabbits Company (€ 18,00 per half uur), komen voor rekening van de klant.
- Bij sterfte kan Rabbits Company op verzoek zorgen voor vernietiging, begrafenis of crematie. De kosten hiervan komen voor rekening van de klant.
Artikel 7 – Aansprakelijkheid
- Rabbits Company is niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of andere schade aan uw woning tijdens afwezigheid van de klant, behalve bij schade direct veroorzaakt door Rabbits Company.
- Rabbits Company is niet aansprakelijk voor ziekte en/of overlijden van huisdieren.
- Rabbits Company is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren die buiten mogen zijn of huisdieren die ontsnappen bij het openen van de deur. Rabbits Company zal wel alles doen om het huisdier terug te vinden.
- Rabbits Company is niet aansprakelijk voor besmetting met parasieten, zoals vlooien en/of wormen.
- Bij verlies of diefstal van de huissleutel stelt Rabbits Company de klant zo snel mogelijk op de hoogte, maar is niet aansprakelijk voor gevolgschade.
- De klant is volgens de Nederlandse wet aansprakelijk voor eventuele materiële of immateriële schade veroorzaakt door de huisdieren aan anderen of de eigendommen van anderen.
Artikel 8 – Rechten en plichten van de klant
- De klant dient het overeenkomstformulier volledig en waarheidsgetrouw in te vullen.
- De klant zorgt voor toegang tot de woning en dat toegangsdeur, sleutel en slot goed functioneren en een eventuele alarmcode bekend is.
- De klant zorgt dat een reservesleutel aanwezig is bij een contactpersoon.
- De klant zorgt dat de huisdieren vrij zijn van parasieten, zoals vlooien en/of wormen.
- De klant zorgt voor een contactpersoon die kan handelen bij calamiteiten.
- De klant zorgt dat er een vervoersmandje en eventueel een dierenpaspoort beschikbaar is.
- De klant zorgt ervoor dat er voldoende voeding, verschoningsmateriaal (bodembedekking, schepje en zakjes), medicatie, stofzuiger, stoffer en blik, vuilniszakken, keukenpapier en/of andere schoonmaakdoekjes, et cetera in huis is. Bij niet voldoende voorraad wordt deze aangevuld door Rabbits Company, waarbij alle kosten voor de klant zijn. Inclusief transportkosten € 0,35 per kilometer en de kosten van Rabbits Company € 18,00 per half uur.
- De klant neemt bij thuiskomst contact op met Rabbits Company, via de telefoon, WhatsApp of SMS (06-44326122). Bij het niet contact opnemen, wordt de verzorging voortgezet en worden extra kosten in rekening gebracht.
Artikel 9 – Rechten en plichten van Rabbits Company
- Rabbits Company verzorgt de huisdieren conform de wensen van de klant, zoals afgesproken.
- Rabbits Company houdt de klant op de hoogte van de gezondheid en het gedrag van de huisdieren gedurende de oppasperioden.
- Rabbits Company kan bij onvoorziene omstandigheden een vervangende betrouwbare oppas inschakelen, waarbij deze algemene voorwaarden van kracht blijven.
Artikel 10 – Algemeen
Rabbits Company heeft het recht om foto’s te maken van de huisdieren en deze op verzoek naar de klant te sturen. Na terugkomst van de klant kunnen deze foto’s op sociale media worden gebruikt, tenzij de klant schriftelijk anders aangeeft in de overeenkomst.
Artikel 11 – Wijzigingen algemene voorwaarden
Rabbits Company behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te wijzigen. De laatste versie van de voorwaarden is altijd terug te vinden op de website.
Akkoord algemene voorwaarden
Door middel van het tekenen van de oppasovereenkomst en/of bij betaling van de reserveringskosten via de webshop.
————————————————————————————————————————————-
Algemene Voorwaarden Producten en diensten
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
- Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Bedrijfsnaam : Rabbits Company
Ondernemer : Jessica Goedhart
Adres : Liszthof 35 te 2402 GP Alphen aan den Rijn
Telefoonnr. : 06-44326122
Mail : info@rabbitscompany.nl
Website : www.rabbitscompany.nl
KvK-nummer : 55523552
Btw-identificatienr. : NL002015128B11 (oude nummer voor 2020 178882306B01)
IBAN : NL21 KNAB 0255 6411 84
BIC : KNABNL2H
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
- Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
- Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
- de eventuele kosten van verzending;
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is. - In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
- Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
- Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
h. verzegelde producten waarvan de verzegeling is verbroken zijn niet retourneerbaar - Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
- Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
- Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
- De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
- De garantie geldt niet indien:
- De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
- De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
- De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
- Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
- In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
- In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
- Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
- Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 – Betaling
- Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
- In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
————————————————————————————————————————————-
Algemene voorwaarden voor scholing
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Aanmelding
Artikel 2 – Inschrijfvoorwaarden
Artikel 3 – Annulering
Artikel 4 – Financiële voorwaarden
Artikel 5 – Kosten
Artikel 6 – Studieperiode
Artikel 7 – Voortijdige beëindiging
Artikel 8 – Lesmateriaal
Artikel 9 – Overige voorwaarden
Artikel 10 – Akkoord algemene voorwaarden
Artikel 1 – Aanmelding
U kunt zich op ieder gewenst moment aanmelden door via de webshop één van de scholingspakketten of een speciaal voor u op maat gemaakt klantenpakket aan te kopen en bij het afrekenen een vinkje te plaatsen bij ‘*Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord’.
Artikel 2 – Inschrijfvoorwaarden
- Bij elke cursus is aangegeven of en zo ja welke vooropleiding verplicht of gewenst is.
- Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u via de mail een bericht over de inschrijving (controleer uw spambox als u geen mail heeft ontvangen).
- Bij inschrijving voor een cursus/module/workshop/nascholing/examen of een gehele opleiding (hierna aangegeven d.m.v. opleiding/cursus/etc..) , ontvangt u een bevestiging en vanaf dat moment is uw inschrijving definitief.
- Tegen een afwijzing voor vrijstelling door de toelatingscommissie is geen beroep mogelijk.
Artikel 3 – Annulering
Uitgaande van het aantal dagen voor de aanvang van de eerste lesdag of start van de zelfstudie.
- tot 60 dagen annulering kosteloos.
- vanaf 60 t/m 45 dagen → 10% van het bedrag
- vanaf 45 t/m 30 dagen → 25% van het bedrag
- vanaf 30 t/m 14 dagen → 50% van het bedrag
- annulering vanaf 14 dagen → volledig bedrag
Annulering dient u te allen tijde schriftelijk te doen. Annuleren worden altijd schriftelijk bevestigd door Rabbits Company en pas na deze schriftelijke bevestiging is de annulering definitief. In geval van bijzondere omstandigheden kan Rabbits Company afwijken van deze regelingen, één en ander ter beoordeling van Rabbits Company. Deze regel geldt niet als de annulering plaatsvindt omdat u niet geslaagd bent voor een eerdere verplicht te behalen module.
Artikel 4 – Financiële voorwaarden
Bij inschrijving voor de cursus betaald u 10% van het lesgeld, of het volledige bedrag indien uw aanmelding binnen 4 weken voor de eerste lesdag is. Het restant dient door u te worden voldaan vier weken voor aanvang van de eerste lesdag.
Voor alle ééndaagse activiteiten (nascholing/extra lesdag/examen) dient het volledige bedrag vier weken voor aanvang van de activiteit te worden overgemaakt of het volledige bedrag indien uw aanmelding binnen 4 weken van de activiteit is.
Artikel 5 – Kosten
Rabbits Company behoudt zich het recht voor prijswijzigingen door te voeren. Indien u zich reeds heeft ingeschreven voor de cursus/module/workshop/nascholing/examen of een gehele opleiding en in één keer betaalt, zijn deze prijswijzigingen op u niet van toepassing. Indien u inschrijft en in delen betaalt, zijn prijswijzingen op u wel van toepassing. De prijs op het moment van uw betaling is van toepassing.
Artikel 6 – Studieperiode
Inschrijving vindt plaats voor de duur van de gehele studie of per losse module/cursus waarvoor u zich heeft aangemeld. U kunt de studie uitsluitend voortijdig beëindigen overeenkomstig de voorwaarden van de voortijdige beëindiging.
Artikel 7 – Voortijdige beëindiging
Indien u de opleiding/cursus/etc.. voortijdig wilt beëindigen dient u dit telefonisch of per email aan ons mede te delen. Annulering moet te allen tijde door ons schriftelijk zijn bevestigd per email! U krijgt geen restitutie van reeds betaalde lesgelden voor de opleiding/cursus/etc.. welke u op dat moment volgt. Retourneren van lesmateriaal heeft geen invloed op het verschuldigde lesgeld. Bij annulering/ beëindiging gelden de regels zoals aangegeven bij punt 3. Bij overlijden van de studerende zal de beëindiging van de opleiding/cursus/etc.. direct ingaan, de resterende betalingsverplichting vervalt direct.
Indien Rabbits Company zich genoodzaakt ziet u van de opleiding/cursus/etc.. te moeten verwijderen in verband met ongewenst gedrag krijgt u de resterende niet gevolgde lesdagen die u betaald heeft 100% terug betaald. Dit kan Rabbits Company alleen doen na herhaling van het ongewenste gedrag na minimaal één eerdere waarschuwing hierover, gevolgd door een schriftelijk melding en een persoonlijk gesprek. Bij een tweede incident zal dit u door middel van een schriftelijke melding worden medegedeeld hierin staat wat de consequenties van uw gedrag zijn en kan de toegang tot de les mogelijk geweigerd worden.
Artikel 8 – Lesmateriaal
Het lesmateriaal van de educatie waarvoor het lesgeld is betaald, mag u behouden, doch niet
anders gebruiken dan voor uw persoonlijke studie. Het lesmateriaal dient u mee te nemen naar de lesdagen. Het auteursrecht en het eigendomsrecht berusten bij de auteurs en/of Rabbits Company.
Artikel 9 – Overige voorwaarden
- Rabbits Company behoudt zich het recht voor bij ziekte van de docente(e) of anderszins deze te vervangen door een andere docent(e) of de data van de module te verschuiven naar een later tijdstip. Dit zal z.s.m. aan de student(e) kenbaar worden gemaakt.
- Rabbits Company behoudt zich het recht voor wijzigingen in de inhoud van lesmaterialen of het lesprogramma aan te brengen.
- Rabbits Company aanvaardt geen aansprakelijkheid van schade of gevolgschade door welke aanleiding dan ook veroorzaakt.
- Deelname aan de opleiding, cursus, nascholing, examen, lezingen, workshops, party en symposia is geheel voor eigen risico.
- Rabbits Company draagt geen verantwoordelijkheid voor eventueel letsel, beschadiging en/of diefstal van eigendommen in of rondom de leslocatie.
- Tijdens de lesdagen en evenementen worden regelmatig foto’s gemaakt. Deze worden gebruikt voor Promotie en kunnen ook op facebook worden geplaatst.
Indien u hier bezwaar tegen heeft, dit graag aan het begin van de dag aangeven bij de organisatie. Dan zorgen wij ervoor dat u er niet op komt te staan.
Artikel 10 – Akkoord algemene voorwaarden Door via de webshop een scholingspakket of een speciaal voor u op maat gemaakt klantenpakket aan te kopen en bij het afrekenen een vinkje geplaatst te hebben bij ‘*Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord’.
————————————————————————————————————————————-